BU ÜRÜNDE %50 İNDİRİM VAR!

ÖzetCastleStained: Symphony Order of The Sorrow NightBaşrolde Shanoa "Miriam" Cruz!Hem savaşta hem de haritada kullanılabilir anahtar yeteneklere sahip olan Metroidvania türü bu oyunda, yüz kadar düşmandan toplanılabilir yüz kadar yetenek ve silahla dolu dolu çeşitlilik sunuyor. Harita tasarımında bazı anahtar yeteneklere sahip olmadan da bazı gizliliklere erişebilmek harika. Birçok eşya üretimi ve eşya tamamlamayla "Her şeyi tamamlamalıyım!" diyen oyuncular için tadından yenmeyecek bir oyun olacaktır. Düşmanların kum torbası olması dışında büyük sorunu olmayan keyifli bir oyundur, önerilir. Tabi önceki Castlevania oyunlarından farklı bir şey denemediği için Metroidvania ve Castlevania oyunlarıyla haşır neşir olanları tatmin etmesi zor ama yine de önerilir.Tadına doyulmayacak kadar silahKarakterimiz hoplamak zıplamak dışında saldırılardan kaçmak veya animasyonu bozarak ardışık saldırı gerçekleştirmek için kullandığımız geri atılma (backdash) ve yerde kayma yeteneğine sahip. Oyunun ileri safhalarında elde ettiğimiz uçan tekmeyle birlikte temel kaçma ve vurma yeteneklerimiz bitmiş oluyor. Oyunda, düşmanları yok etmek için silahlar ve Shard'lar bulunuyor.Yüz yirmiden biraz fazla silah var. Çizme, bıçak, kılıç, ince kılıç (meç), katana, gürz, mızrak, tabanca, ağır silah ve eşsiz silahlar olmak üzere on farklı tipte silah bulunuyor. Her silahın erişim mesafesi, hızı ve hasar miktarı farklı. Bazı silahlar farklı element tipinde hasar verdiği gibi kendilerine has pasif yetenekleri var. Eşsiz silahlar ise diğerlerinden farklı olarak saldırı yaparken karakterimizi kısıtlamıyor. Sayıları oldukça az. Bıçak ve meç ile kılıç ve gürz benzer saldırı tiplerinde olsalar da erişim mesafesi, saldırı hızı ve hasar miktarları dışında birbirinden ayıran özel silah tekniklerine sahipler. Silah tekniklerini belirli tuş kombinasyonlarıyla kullanabiliyorsunuz. İsterseniz deneme yanılma yoluyla yeteneği öğrenebilir veya çeşitli kitaplıklarda hangi silahlarda hangi tuş kombinasyonuyla kullanabildiğinizi açıklayan notları bularak öğrenebilirsiniz. Her silah tipine ait yaklaşık bir ila altı adet silah tekniği bulunmakta. Bir silah tipine ait silah tekniğini, o silah tipindeki tüm silahlar kullanamıyor ta ki o yetenekte ustalaşana kadar. Örneğin normal ve bıçaklı çizme olarak iki farklı çizme bulunuyor. Her ikisininde ayrı silah teknikleri var. Birinin tekniğini diğerinde kullanmak için ustalaşmak gerek. Bir de farklı tipte elementlere sahip olan silahların teknikleri fazladan etki bırakabiliyor. Yıldırımlı topuzla yapılan güçlü saldırının ardından çakan yıldırımlar gibi.Silah tekniklerinde dağılım yönünden dengesizlik var. Ateşli silah ve kırbaçta bir tane silah tekniği varken katanada altı tane, kılıçta dört tane, mızrakta üç tane, diğer silah tiplerinde ise ikişer tane silah tekniği bulunuyor. Bariz şekilde katanalara ayrıcalık yapılmış. Benim severek kullandığım kırbaçta bir tanecik olması üzücüydü.Ve bir o kadar da özel güçler!Gelelim herkesin sevdiği sou... yani "Shard" mekaniğine. Oyunda alt edebildiğiniz yaratıkların büyük çoğunluğu size "Shard" adında, yaratıkla ilgili bir yetenek veriyor. Altı tip shard bulunmakta. Savaşta yıkıcı gücü elinde bulunduran Shard'lar Conjure, Directional, Manipulative ve kısmen de olsa Familiar'lar. Conjure Shard'lar, tek tuşla direk kullanabildiğimiz, genelde kısa süreli yaratık çağırma veya yaratığın yaptığı uzaktan saldırıları içeriyor. Ard arda kullanımı rahat olduğu için bu Shard'lar geliştirildiği taktirde düşmanları ortadan hızlıca kaldırması çok rahat. Manipulative Shard'lar, basılı tutarak veya bir kez basarak kullandığımız içeriği karmaşık ve sayısı az olan etkili güçler. Can doldurmak, şekil değiştirmek, bazı bölgelere erişim ve istatistik artışı sağlayan özellikler içerse de Bunnymorphosis adında -bana göre en- güçlü Shard'ı barındırıyor. Directional Shard'lar, analog veya fare ile nişan alarak kullandığımız birçoğu menzilli saldırı içeriyor. Nişan alarak kullanıldığı için hasar alma riski barındırsa da doğru zamanda kullanınca Conjure Shard'la birlikte bölüm sonu düşmanlar dahi çok kısa sürede alt edilebiliyor. Familiar Shard'lar ise yanınıza bir tanesini çağırabileceğiniz yoldaş güçleri içeriyor. Sağlık veren, istatistik değerinizi arttıran ve saldıran olmak üzere altı taneler. Aralarında ezici farkla Silver Knight yoldaşı, hem seri saldırılarıyla yıkıcı hem de savunma tekniğiyle ölümcül saldırıları tamamen durdurabiliyor. Geriye kalan Passive Shard tak-çıkar pasifler verirken, Skill Shard'lar kalıcı etkiler sağlıyor.Miriam'la doya doya AnadoluHaritadan bahsedecek olursak ilk yarısı kocaman ikinci yarısı ufacık. Özetleyecek olursam oyunun çok az bölümü büyük parçalardan oluşuyor. Örneğin içi dolu ve büyük olan Minerva Gemisi, Şato Girişi, Katedral ve Livre Ex Machina gibi bölgeler var. Bir de Towers gibi büyük ama laf olsun diye dolandıran içi boş olan bölgeler var. Oyunun ikinci yarısında gittiğiniz her bölge de çok küçük. On adım sonra bitiyor. Glacial Tomb, Hidden Desert, İnferno Cave, Oriental Sorcery Lab falan hep küçük bölgeler. Haritanın kayıt ve ışınlanma noktaları, her yaratığın hızlı öldürülebilir şekilde konmuş yerleri olması (yani hızlı farm/grinding yapabilmek) ve gizliliklerin güzel yerlere konduğunu eklemeden olmaz.Hüzne sahip olmak için ne kadar da korkunç bir gece!Güzel oyun desek de birkaç büyük hüzne sahip. Şahsen, eski oyunların içeriğine sahip olup da üzerine yeni bir şeyler katmamaları en büyük hüznüm ama daha beteri, eksikliklerini de gidermemişler . Bu eksikliğin hüznü sebebiyle düşmanların büyük çoğunluğu kum torbası misali güçsüzler. Eski oyunlarda olduğu gibi bu oyunda da düşmanların saldırı ve tepki hızları yavaş, çeşidi az olan saldırılarından kaçmak ve öldürmek kolay. Düşmanların yüksek hasar vurması dışında bir olayı yok ama o hasarı tutturmaları içinde mucize gerek. Düşmanların kum torbası olması karşısında da karakterimiz de çok güçlü. Çok kısa aralıklarla düşmana -Conjure Shard, Directional Shard ve silah olmak üzere- üç farklı saldırı kullanabiliyorken düşmanın hamle yapamaması da çok doğal. Hasar almanız durumunda iksirler dışında birçok farklı yemeği de üzerinizde taşıyabildiğiniz için sağlık kaynağı çok fazla. Aşırı bir dengesizlik söz konusu. Oyunu Hard'da oynadığınız vakit düşman yerleşimlerinde değişim, düşmanların saldırı ve tepki hızlarında biraz artış, birkaçının da saldırısında ufak değişiklik oluyor ama yeterli değil. Oyunda engel yaratan şeyler sadece bölüm sonu düşmanları. Neyse ki onlar güzel tasarlanmış, birçok farklı saldırı çeşidi ve hızlarıyla vurabiliyorlar lakin bu seferde devreye aşırı güçlü Shard'lar giriyor.Kapalı bilgi vermeksizin özetleyecek olursam Shard'ın, gücünün karşılığında istediği bedelin çok az olması. Shard'ın bana verdiği güç, çoğu bölüm sonu düşmanını hareket dahi etmeden öldürmeme sebep olduğu halde onu kullanmak için harcadığım bedelin "Taş attın da kolun mu yoruldu." seviyesinde olması işi bozuyor. Birkaçı oyunun çok erken safhalarında elde edildiği için başka bir şeye ihtiyaç duyulmuyor. Son olarak oyunun bir bölgesini olduğu gibi büyütüp tekrar koymuşlar. Aynı şekilde içindeki bazı basit düşmanları da büyütüp kopyala yapıştır yapmışlar ki çok tat kaçırıcı. Tüm hüzünlerden bahsettiğime göre oyunun harika müziklerinden "Cursed Orphan" ve "Theme of Johannes"i dinlemenizi öneririm. Tüm hüzünleriyle birlikte ortalama bir Metroidvania türü oyundur. Önerilir ama tüm bu beklentilerimizi alt eden hüzünler için püh sana Koji Igarashi.Puanım 70/100Not: Karakter sınırından dolayı senaryo, görsellik ve birkaç başlığın detaylarından kısmak zorunda kaldım ama önemli olan çoğu şeyden bahsettim. Eksik kalan kısımları okumak isteyenler blog sayfama buyursunlar. Citasan'ın Oyun İncelemeleri

MaXXum | 21 görüntülenme | 3 ay önce | steampowered
HMM... BURALAR ÇOK SESSİZ
GÖRÜNÜŞE GÖRE BİR YORUM YOK
BU FIRSATLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:
BU ÜRÜNDE %33 İNDİRİM VAR!
CouNTeRMaNiaC | 1 görüntülenme | yaklaşık 3 saat önce | steampowered