BU ÜRÜNDE %50 İNDİRİM VAR!

İlk çıktığında korsandan %100 bitirip şimdi ise orijinalini alıp crashten bitiremediğim Doom Eternal için 2 cümle dökeyim şuraya Hikaye Öncelikle, oyunumuz Doom 2016'nın sonundan kısa bir süre sonra başlıyor. Dünya'ya sıçrayan Cehennem Orduları çok büyük bir hızla büyümeye devam edip şimdiden Dünya'nın %60'ını ele geçirmiştir bile. Ancak bunları durdurmanın tek yolu 3 tane Hell Priest'i öldürmektir, hikayedeki amacımız da bu 3 Hell Priest'i öldürmek. Olaylar temel olarak bunun üzerinden oluşuyor, ilk Hell Priest Dünya üzerinde olduğu için saptaması çok da zor olmuyor; Hemen ulaşabiliyoruz, sonra da hikaye böyle kalan 2 Hell Priest'in peşinden koşmakla devam ediyor işte. Oynanış ve Mekanikler Oyunun çok hoş bir gameplayi var, Doom Eternal'ın bize sunduğu yeni mekanikler çok tatlı. Bu mekanikler ise, dash, blood punch ve et parçalama. Dashi açıklamama gerek yok galiba ama blood punch'u açıklayayım. Blood Punch, glory kill yaparak elde ettiğimiz bir yetenek. Yüksek bir menzile yüksek hasar veren bu yeteneği oyunun ilerleyen saatlerinde düzgün yükseltmeler ile vurunca can düşüren bir şey hâline getirebilirsiniz. O zaman gelelim bu oyunun vuruş hissini arşa çıkartan olaya, et parçalama. O kadar kötü vuruş hissi olmayan 2016'nın üzerine daha tok bir vuruş hissi ve et parçalamayı birleştirince bu oyunun vuruş hissi kesinlikle en üst seviye olmuş, adamları tebrik etmek lazım çünkü cidden vurduğunu hissediyorsunuz. Oyunda ise 10 tane silahımız var, çoğusu Doom 2016 ile aynı ve aynı olmayanların da 1 tanesi hariç Doom 2016'dakilerin re-skin ve farklı isimlendirilmiş hâli. Farklı olan silahımız ise Unmaykr, bu silah için oyunda farklı bölgelere dağılmış 6 adet Slayer Gate'i temizleyip anahtarlarını almanız lazım; Sonra Fortess of Doom'da bulunan özel alanında bu anahtarları tek tek aktifleştirmeniz lazım. Ancak zaten BFG-9000 gibi bir silahın olduğu bir oyunda gereksiz çünkü bu silah da oldukça zor bulunan BFG mermisini kullanıyor, BFG-9000 30 BFG mermisi kullanıp etrafındaki her şeyi kül ederken bu silah tekli mermi kullanıyor; Yani 30 BFG merminiz yoksa kullanılanabilir. Onun haricinde yeni eklenen mekanikler ve silahlar olarak, Super Shotgun'a bir adet kanca eklenmiş. Flame Belch de var bu oyunda, ateş püskürttüğünüz düşmanlardan kalkan düşüyor bu arada. Ve Super Shotgun'un master challengeını tamamlarsanız Meathook yani Super Shotgun'un kancası tutunduğu yüzeye ateş veriyor ve Super Shotgun'un süper gücüyle birlikte oyundaki kalkan sıkıntınız 0a iniyor. Ayrıca, oyunda tonla düşman çeşidi olduğu için asla sıkılmıyorsunuz. Ve oyunda 6 adet zorluk var, bunların 4ü temel zorluk iken diğer ikisi challenge tarzı zorluklar. I'm Too Young To Die, en kolay zorluk seviyesi ve cidden çok kolay. Hurt Me Plenty, normal seviyedeki zorluk seviyesi ve cidden normal, ne kolaya ne de zora kaçıyor. Ultra Violence (Kendi oynadığım), cidden zorlayıcı bir mod, bir Nightmare olmasa da zorluğu tatmin ediyor. Nightmare, en zor temel zorluk seviyesi, cidden zor ve en kötü düşman bile size yüksek hasarlar verebiliyor. Ultra Nightmare, Ultra Nightmare zorluğun üzerine öldüğünüzde bölüm en baştan başlıyor; Extra Life'ı da devredışı bırakırsanız Ultra Nightmare cidden kabusunuz olabilir. Extra Life Mode, istediğiniz zorlukla başlayabildiğiniz ve eğer Extra Lifelarınız yetmeyip ölürseniz oyun tamamen bitiyor. Bunun yanında ise, oyun klasik Doomların aksine dümdüz kır parçala kafasında değil, yani klasik Doom oyunlarından daha zor bir oyun. Stratejinizin ve reflekslerinizin iyi olması lazım bu oyunu iyi oynayabilmek için.Dünya ve Açık Dünya Ögeleri Öncelikle, bu oyunun bölüm tasarımları ve çeşidi 2016'yı ezer geçer. Oyunda çok renkli ve farklı bölüm dizaynları var, 2016'da ise bölüm dizaynları o kadar benzerdi ki bazen kusasım geliyordu; O zaman parkur kısmına gelelim, normalde oynanış kısmında gelmem lazımdı ama buraya yazayım. Oyuna yeni eklenen bir mekanik daha ise parkur, oyunda sırıtmayan ve gayet iyi oturan bir parkur sistemi var. Çubuklardan sallanma ve duvarlara tırmanma üzerine kurulu olan bu basit parkur mekaniği yüksek aksiyondan sonra dinlenmek için harika bir şey. Ayrıca oyuna yeni eklenen duvar kırma mekaniği de var, oyunun puzzlelarının hepsi duvar kırma, kutu ittirme ve belirli noktalara ateş edip belirli şeyleri aktif etmek üzerine kurulu. Gayet basit ancak bir o kadar da zevkli bir parkur ve puzzle sistemini sahip bir oyun. O zaman oyunun açık dünya etkinliklerine gelelim, oyunda Fortress of Doom adında eski Sentinel üssü olan ve iç sistemleri Maykr teknolojisi olan bir üssümüz var. Bunu neden anlattım çünkü toplanılabilir eşyaları burada sergileyebiliyorsunuz ve hikayenizde önemli bir yere sahip. Açık Dünya Ögeleri, Oyuncaklar, oyundaki her düşman ve önemli kişilerin her bölgeye ayrılmış ufak oyuncakları var ve bunları toplayarak Fortess of Doom'da Doom Slayer'ın odasında bunlara bakabiliyorsunuz. Hile kasetleri, oyunda hile açmanızı sağlayan kasatler ve hepsini toplarsanız Doom Slayer'ın odasından Doom 1 oynayabiliyorsunuz. Müzik Kasetleri, efsane FPS oyunlarının OSTlerinin yerleşmiş olduğu müzik kasetlerini toplayarak bunları Fortress of Doom'da yine tüm Fortress'a dağılmış bir şekilde sergileyip dinleyebiliyorsunuz. Slayer Gate, bölgelere dağılmış 6 adet Slayer Gate ve dolayısıyla da 6 Slayer Key var; Slayer Key'i alıp bu Slayer Gatelere girebiliyorsunuz ve 6 keyi de toplayınca Unmaykr adlı silahı açabiliyorsunuz. Automap, haritayı tamamen gösteren eşya. Adlarını tam bilmediğim dronelar var, bunlardan ise silahlarınız için ekstra modları alıyorsunuz. Preator Suit Token, bunları da alıp çeşitli ve işinize yarayacak perkleri açabiliyorsunuz. Sentinel Crystal, oyundaki upgradelerinizin çoğusu buraya ait. Yani, mermi, can, zırh geliştirmelerinizi bunlardan bularak yapabiliyorsunuz ve başka herhangi bir yol yok can, zırh ve mermi kapasitesini arttırmak için. Daha da aklıma bir şey gelmiyor, eksik varsa affola. Grafikler, Buglar Öncelikle, IDGames'i tebrik etmek istiyorum. Çünkü adamlar bu kadar güzel grafikli ve 70 GB olan Doom 2016'ya rağmen adamlar bu oyunu 38 GB'a sığdırabilmişler. Cidden güzel paketleme ve sıkıştırma yapmışlar. Buglar ise, oyun içinde hiç bug göremedim, hatta oyunun ilk sürümünde 0 crash 0 bug bitirdim. Cidden harika bir optimizasyona sahip Doom Eternal, ancak oyunun şimdiki sürümü ile yine bugla karşılaşmasam da saçma sapan yerlerde crash yiyorum. Umarım bu sorunum çözülür de Doom Eternal'a olan fikirlerim daha da olumluya döner. Online ve Profil Basit bir Online moduna sahip olan Doom Eternal'ın oldukça detaylı bir profil kısmı var, cidden güzel skinler ve suitler alabildiğiniz bu olayı cidden çok güzel düşünümüşler. Çok hoşuma gidiyor bu karakteri istediğiniz gizi özelleştirebilme olayı, Doom 2016'da malûm karakterimizi hiç görmezken bu oyunda bol bol görüyoruz. Silahlar, suit için çok güzel seçenekler sunmuşlar ve elde etmesi de o kadar da zor değil. Online için konuşursak, basit bir 2 Demon vs 1 Slayer modu var. Çok bir niteliği yok Doom olması haricinde. Her neyse, ben en iyisi Steam'in 8000 harf sınırına gelmeden bu incelemeyi bitireyim. Zaten sabahın köründe sıkıntıdan patlamamak için yazdığım bir inceleme, kötüyse affola. Bu oyuna puanım: 9,2/10

R0seWh1te | 13 görüntülenme | 24 gün önce | steampowered
HMM... BURALAR ÇOK SESSİZ
GÖRÜNÜŞE GÖRE BİR YORUM YOK
BU FIRSATLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR: